- Politiske udvalg
Politiske udvalg
I Fagforeningen MM har vi tre faste politiske udvalg, som kontinuerligt arbejder for at fremme fagområdet og skabe de bedst mulige rammer. Tillidsrepræsentant-udvalget, Lederforeningens bestyrelse og Lærerudvalget. Ud over egne opgave klæder de MM’s bestyrelse og forretningsudvalg bedst muligt på i arbejdet med at lede og udvikle fagforeningen til gavn for medlemmerne.
I Fagforeningen MM har vi tre faste politiske udvalg, som kontinuerligt arbejder for at fremme fagområdet og skabe de bedst mulige rammer.
Læs mere
Også udvikling af det musikpædagogiske arbejdsområde er centralt i det arbejde, både bestyrelse, lærerudvalg og lederforening udfører.
En meget stor del af musik- og kulturskoleskoleansatte og andre musikundervisere – og således også MM’s medlemmer – har anden virksomhed end musikskoleundervisning i deres arbejdsprofil. Det er derfor en naturlig del af foreningens arbejde også at rådgive og yde bistand i forbindelse med andre af medlemmernes arbejdsområder. Det drejer sig typisk om musikervirksomhed, undervisning udenfor musikskoleområdet, div. ansættelser i kirkelige sammenhænge o.lign.
Det er derfor gennem medlemskab af MM, at du som musik- og kulturskoleansat/musikunderviser og musiker bedst sikrer dine egne og – gennem fællesskabet i foreningen og det arbejde, der udføres hér – dine kollegers arbejdsvilkår.
MM er de musik- og kulturskoleansattes fagforening, og vi er specialiserede indenfor dette felt og besidder ekspertise i alle fagets aspekter, både hvad angår læreres og lederes løn- og ansættelsesvilkår samt den fagpolitiske vinkel, herunder deltagelse i og påvirkning af den politiske udvikling.
Læs mere
Også udvikling af det musikpædagogiske arbejdsområde er centralt i det arbejde, både bestyrelse, lærerudvalg og lederforening udfører.
En meget stor del af musik- og kulturskoleskoleansatte og andre musikundervisere – og således også MM’s medlemmer – har anden virksomhed end musikskoleundervisning i deres arbejdsprofil. Det er derfor en naturlig del af foreningens arbejde også at rådgive og yde bistand i forbindelse med andre af medlemmernes arbejdsområder. Det drejer sig typisk om musikervirksomhed, undervisning udenfor musikskoleområdet, div. ansættelser i kirkelige sammenhænge o.lign.
Det er derfor gennem medlemskab af MM, at du som musik- og kulturskoleansat/musikunderviser og musiker bedst sikrer dine egne og – gennem fællesskabet i foreningen og det arbejde, der udføres hér – dine kollegers arbejdsvilkår.
Lærerudvalget (LU)
Lærerudvalget består af 5 medlemmer og 2 suppleanter valgt af og blandt medlemmer af foreningens lærergruppe. Lærerudvalgets opgave ligger indenfor det felt, hvor der arbejdes på at styrke forholdene for de musikpædagogiske fag.
Stella Ørn
Formand
Mette Vendelbo
Medlem
Kathrin V. F. Schröder
Medlem
Anne-Sofie Mejlbjerg
Medlem
Birgitte Momme
medlem
Lederforeningens bestyrelse
Lederforeningens bestyrelse i MM består af består af 5 medlemmer og 2 suppleanter valgt af og blandt medlemmer af foreningens ledergruppe musikskoleledere, souschefer, afdelingsledere og andre med ledelsesmæssigt ansvar ansat ved kommunale, selvejende eller private musik- og kulturskoler.
Simon Lindegaard
Formand
Jesper Gude
Næstformand
Gitte Grarup
Medlem
Marie Okkels
Medlem
Niels-Erik Mogensen
Medlem
Martine Fogt
1. Suppleant
Edna Rasmussen
2. Suppleant
Tillidsrepræsentantudvalget (TRU)
Tillidsrepræsentantudvalget i Fagforeningen Musiker og Musikunderviser er et arbejdsudvalg som består af dygtige tillidrepræsentanter organiseret og uddannet i MM. TR-Udvalget (TRU) står fx for kravsudtagelse til overenskomstforhandlinger, TR-kurser og meget andet. TRU består af 5 medlemmer og 2 suppleanter. TRU-medlemmer vælges af og blandt de af foreningens aktive tillidsrepræsentanter eller tillidsrepræsentantsuppleanter. Blandt TRU’ opgaver er politiske stillingtagen til forhandlingsspørgsmål i forbindelse med musikskolelæreres løn- og arbejdsvilkår. TRU har blandt meget andet forkus på den stigende belastning og et øget arbejdspres!
Steffen Blume
Formand
Niels Evald Jensen
Næstformand
Karen Marie Lyng
Medlem
Ocean Petersen
Medlem
Kim Olesen
Medlem
Musikskolelærer på farten
I Fagforeningen MM nedsætter vi løbende ad-hoc-udvalg, som arbejder med specifikke politiske dagsordner. Udvalget Musikskolelærer på farten skal belyse og undersøge, hvordan musikskolelæreres arbejdsliv er sat sammen. ”Vi har en opfattelse af, at det er blevet langt mere udfordrende at være musikskolelærer og leder. Det skyldes bl.a. at musikskolerne har implementeret og gennemlevet en ny gennemgribende forandret overenskomst fra 2015 og frem, en folkeskolereform i 2013 og et større krav om inklusion.”
Udvalget Musikskolelærer på farten forventer at kunne præsentere en række spørgsmål, som skal afdække udfordringer og søge løsninger baseret på erfaringer på nationalt plan.
Christa Danelsen
Formand
Jørgen Groth Andersen
Medlem
Mette Vendelbo
Medlem
Jesper Gude
Medlem
Nana Bjerg
Medlem
Videoer fra de politiske arbejdsudvalg
Her kan du få et indblik i vores arbejde og og det vi brænder for.
Nyeste artikel under:
Politiske udvalg
Overblik over de nyeste artikler under:
Musikpolitik
"Det nye navn kan give en større forståelse af, at mange musikskolelærere er både musikere og musikundervisere"
”Hele platforms- og gig-økonomien mangler i den grad ordentlige rammer"
Musiker og Musikunderviser
FAQ
Efter- og videreuddannelse refererer til uddannelsestilbud, der giver dig mulighed for at opgradere din eksisterende uddannelse eller tage en ny videregående uddannelse. Det hjælper dig med at udvikle dine kompetencer og holde dit arbejde interessant.
Efter- og videreuddannelse er afgørende inden for musikområdet for at sikre, at fagfolk kan opkvalificere sig og tilpasse sig ændringer i branchen. Det hjælper musikere og undervisere med at forblive relevante og dygtige i deres arbejde.
MM arbejder gennem deres netværk for at etablere gode og relevante efteruddannelsestilbud til deres medlemmer. De forsøger at sikre, at der er tilgængelige muligheder for opkvalificering inden for musikområdet.
Der er et stort efterslæb på efter- og videreuddannelse på musikskoleområdet. Det betyder, at der mangler tilstrækkelige og relevante uddannelsestilbud, hvilket kan begrænse musikskoleansattes muligheder for at opkvalificere sig.
Målet med at opprioritere efter- og videreuddannelse er at sikre bedre muligheder for opkvalificering, så musikprofessionelle kan udvikle deres færdigheder og forblive konkurrencedygtige i deres felt.