- Fag og debat
Forskning og viden
Her finder du aktuelle og relevante videns- og forskningsartikler indenfor musikområdet. Musisk, kunstfaglig og musikpædagogisk forskning i Danmark er vigtig, fordi en forskningsbaseret udvikling er det sikreste grundlag for en god og relevant udvikling generelt for faget og for de videregående musikuddannelser. Forsknings- og vidensbaseret udvikling kan fx være med til at sikre en mere bæredygtig udvikling af arbejdsområdet en vi ser pt.
Her finder du aktuelle og relevante videns- og forskningsartikler for musikområdet.
Læs mere
Musisk, kunstfaglig og musikpædagogisk forskning i Danmark er vigtig, fordi en forskningsbaseret udvikling er det sikreste grundlag for en god og relevant udvikling generelt for faget og for de videregående musikuddannelser. Forsknings- og vidensbaseret udvikling kan fx være med til at sikre en mere bæredygtig udvikling af arbejdsområdet en vi ser pt.
Nyeste artikel under:
Forskning og viden
Overblik over de nyeste artikler under:
Musik- og kulturskole
MM støtter op om de studerende, og deres faglighed og den værdi de skaber på arbejdsmarkedet, allerede mens man er studerende
"Jeg har lært meget om digital musikproduktion."
"Jeg oplever ind imellem vanskeligheder i samarbejdet. Hvad skal jeg gøre ved det?"
FAQ
Efter- og videreuddannelse refererer til uddannelsestilbud, der giver dig mulighed for at opgradere din eksisterende uddannelse eller tage en ny videregående uddannelse. Det hjælper dig med at udvikle dine kompetencer og holde dit arbejde interessant.
Efter- og videreuddannelse er afgørende inden for musikområdet for at sikre, at fagfolk kan opkvalificere sig og tilpasse sig ændringer i branchen. Det hjælper musikere og undervisere med at forblive relevante og dygtige i deres arbejde.
MM arbejder gennem deres netværk for at etablere gode og relevante efteruddannelsestilbud til deres medlemmer. De forsøger at sikre, at der er tilgængelige muligheder for opkvalificering inden for musikområdet.
Der er et stort efterslæb på efter- og videreuddannelse på musikskoleområdet. Det betyder, at der mangler tilstrækkelige og relevante uddannelsestilbud, hvilket kan begrænse musikskoleansattes muligheder for at opkvalificere sig.
Målet med at opprioritere efter- og videreuddannelse er at sikre bedre muligheder for opkvalificering, så musikprofessionelle kan udvikle deres færdigheder og forblive konkurrencedygtige i deres felt.