— Undervisning og musikpædagogik

En af musik- og kulturlærerens fornemste opgaver er at give kærligheden til sit fag videre, så elevernes nysgerrighed og lysten til at lære og skabe vækkes. Når interessen for kunst og musik bibeholdes, også efter at eleven har vinket farvel til den sidste undervisningslektion, er der tale om en livslang berigelse af den enkeltes liv. For mange musikere og musikundervisere opleves det derfor som meget meningsgivende at formidle glæden ved faget og instrumentet til andre. Her kan du læse om spændende tiltag, nye som gamle undervisningsstile, refleksioner over musikpædagogikken generelt og de seneste tiltag på landets musik.- og kulturskoler.

En af musik- og kulturlærerens fornemste opgaver er at give kærligheden til sit fag videre, så elevernes nysgerrighed og lysten til at lære og skabe vækkes. 

Når interessen for kunst og musik bibeholdes, også efter at eleven har vinket farvel til den sidste undervisningslektion, er der tale om en livslang berigelse af den enkeltes liv. For mange musikere og musikundervisere opleves det derfor som meget meningsgivende at formidle glæden ved faget og instrumentet til andre. Her kan du læse om spændende tiltag, nye som gamle undervisningsstile, refleksioner over musikpædagogikken generelt og de seneste tiltag på landets musik.- og kulturskoler.

Nyeste artikel under:

— Undervisning og musikpædagogik

Behov for fælles sprog om musikpædagogikken

Behov for fælles sprog om musikpædagogikken

Fælles fagsprog er en nødvendighed, når højt kvalificerede lærerkræfter skal tale sammen om musikpædagogik.

Overblik over de nyeste artikler under:

Musik- og kulturskole

Fælles fagsprog er en nødvendighed, når højt kvalificerede lærerkræfter skal tale sammen om musikpædagogik.

"Disse apps er alle rigtig sjove at lege med og kan fungere som springbræt til mere avanceret musikproduktion"

Hvordan løfter vi i fællesskab musikfaget i folkeskolen?

FAQ

Bliv medlem i dag eller kontakt os for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig!